O co kaman

Opublikowane 2021-10-29
0 Komentarz

Facebook zmienia nazwę na Meta w desperackiej próbie ratowania swojej reputacji!

Niedawno pojawiła się informacja, że twórca Facebooka ma zamiar zmienić nie tylko wizerunek serwisu, ale także jego nazwę! Jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych platform w świecie mediów społecznościowych przechodzi obecnie wiele zmian, ponieważ jej twórca Mark Zuckerberg rzekomo desperacko próbuje ocalić reputację serwisu. Szczególnie po tym, jak przez byłą pracownicę Facebooka wyciekły setki wewnętrznych i prywatnych dokumentów, przez co wiarygodność platformy mocno poszybowała w dół. Co oznacza nowa nazwa „Meta”? Jakie nowe zmiany, zostaną wprowadzone? I jaka inna firma, która była zamieszana w śmierć kilku osób, musiała zmienić nazwę, aby ratować swoją reputację?

Facebook zmienia nazwę

Założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg, niedawno oświadczył, że zmieni nazwę swojej korporacji na Meta, odstawiając nazwę Facebook. Jak wielu z Was wie, nazwa korporacji obejmuje również inne platformy, takie jak Instagram, Messenger i Whatsapp, a także zestaw słuchawkowy Quest VR i platformę Horizon VR. Zmianie ulegnie jednak nie tylko nazwa sieci, będzie to miało pewne skutki prawne i finansowe, ponieważ 1 grudnia br. zmieni się nazwa, pod jaką będą handlować akcjami z MVRS.

Dlaczego Facebook zmienia nazwę?

Nie cichną liczne spekulacji wokół zmian, jakie właśnie przechodzi firma. Głównie mówi się, że jest to desperacka próba, aby odzyskać część reputacji Facebooka i w pewien sposób spróbować "rozpoczęcie od nowa". To wszystko przychodzi po serii kontrowersji i problemów, które miały nawet pewne problemy prawne. Inne skargi w ostatnich latach obejmowały np. szerzące się i niekontrolowane rozpowszechnianie fałszywych wiadomości i typowych fake newsów, słabe filtry w zarządzaniu treścią, a w wyniku powyższego negatywny wpływ, jaki miało to na zdrowie psychiczne użytkowników. Zuckerberg powiedział, że ta nadchodząca zmiana nazwy jest tylko po to, aby można było objąć wszystko to, co robi jego korporacja, ponieważ jest tego więcej, niż tylko platforma Facebook.

Metaverse

Mark Zuckerberg, który założył Facebooka w 2004 roku, poinformował, że jego plan zbudowania „metaversum nabiera kształtów”. Opisał to dosłownie jako miejsce, w którym ludzie mogą bawić się, pracować, komunikować się, a wszystko to za pośrednictwem wirtualnej przestrzeni. Twórca powiedział, że od teraz będą stawiać przede wszystkim na Metaverse, a nie na Facebooka. “Oznacza to, że z czasem nie będziesz potrzebować konta na Facebooku, aby korzystać z naszych innych usług. Mam nadzieję, że w miarę jak nasza nowa marka będzie się pojawiać w naszych produktach, ludzie na całym świecie będą poznawać markę Meta i przyszłość, za którą się opowiadamy”.

Metaverse - więcej niż tylko media społecznościowe

Urodzony w Nowym Jorku 37-letni dziś Zuckerberg wyjaśnił, że dzięki doświadczeniu, które zdobył w sferze mediów społecznościowych przez te wszystkie lata, on i jego team mają nadzieję, że Meta może być postrzegana jako „firma metaverse”. Chce on poprawić swoją pracę i to, jak ludzie identyfikują się z marką. Ogłaszając tę wiadomość, powiedział, że obecnie analizują i raportują swoją działalność jako dwa różne segmenty. Jeden dla ich aplikacji mediów społecznościowych, a drugi dla wszelkich przyszłych platform, które mogą pojawić się w późniejszym terminie.

Czy to zmieni Facebooka?

W ramach powyższych planów firma wprowadziła aktualizacje na swoich stronach w mediach społecznościowych, zaczynając od nowego zdjęcia profilowego i nazwy Meta na Twitterze. Natychmiast po ogłoszeniu przez Zuckerberga w ich mediach społecznościowych pojawił się post, który brzmiał:„Metaverse to kolejna ewolucja więzi społecznych. To wspólny projekt, który stworzą ludzie z całego świata i będzie otwarty dla wszystkich. Będziesz mógł nawiązywać kontakty towarzyskie, uczyć się, współpracować i bawić się w sposób, który wykracza poza to, co jest dzisiaj możliwe”. Z tymi wszystkimi ambitnymi zmianami w firmie, wielu ludzi zaczęło zastanawiać się, jak wpłynie to na istniejące i lubiane strony mediów społecznościowych. Jak uspokoiła firma, nie zmieni to nic w odniesieniu do ich już istniejących platform.

Facebook - kontrowersje COVID-19

Przypadkowo nowa nazwa firmy została ogłoszona mniej więcej w czasie, gdy wokół Facebooka krąży wiele kontrowersji, takich jak np. to, że firma rzekomo zataiła ważne, kluczowe dane na temat władzy, rozprzestrzeniania się COVID-19 i przyczyniłą się do dezinformacji o szczepionkach. Rzecznik Aaron Simpson w w komunikacie prasowym powiedział, że firma pracowała nad promowaniem wiarygodnych informacji na temat koronawirusa podczas pandemii o dodał, że w wyniku tego wahania dotyczące szczepień wśród amerykańskich użytkowników Facebooka od stycznia spadły o 50 procent. Zauważył przy tym, że w obliczu szybkiego rozprzestrzeniania się fake newsów, nie było to łatwe zadanie.

Obrona i wyjaśnienia ze strony Facebooka

Kontynuując obronę działań firmy, Simpson dodał, że nie ma srebrnej kuli, która byłaby prostym narzędziem w walce z dezinformacją, jednak dodał że firma przyjęła kompleksowe podejście w zwalczaniu fałszywych informacji. Obejmowało to usunięcie ponad 20 milionów treści, które zostały uznane za łamiące politykę dezinformacji na temat COVID-19. Ponadto trwale zablokowali dostęp do swoich usług tysiącom recydywistów i zapewnili, że zapewnili dostęp ponad 2 miliardów ludzi do wiarygodnych informacji na temat choroby i szczepionek, a wszystko to dzięki współpracy z niezależnymi podmiotami zajmującymi się sprawdzaniem faktów.

Skandale, które sprawiły, że firmy zmieniły nazwy

Jednak to nie pierwszy raz, kiedy firma Zuckerberga stanęła w obliczu poważnych oskarżeń. Pośród wszystkich innych kontrowersji, jedną z najbardziej delikatnych jest to, że Facebook jako firma nie robi nic, aby chronić swoich użytkowników przed sprawcami poważnych nadużyć. Inne posądzają Facebooka o to, że jako platforma jest zaangażowany w skandal ludobójstwa czy przypadki handlu ludźmi ponieważ za jego pośrednictwem komunikują się również niebezpieczni użytkownicy, których dane platforma przetwarza.
Jako ciekawostkę dodamy, że to nie pierwszy raz, kiedy jakaś firma musiała zmienić nazwę z powodu skandalu lub kontrowersji.Na przykład Philip Morris, która była producentem papierosów Marlboro, a także produktów spożywczych, w 2001 roku zmieniła nazwę na Altria Group, ponieważ chciała lepiej odzwierciedlić różnicę między różnymi jednostkami operacyjnymi. Kolejna kontrowersyjna zmiana nazwy dotyczyła linii lotniczej ValuJet, która później przekształciła się w AirTran po tym, jak jeden z jej samolotów rozbił się w 1996 roku.

Znaczenie nowej nazwy

Ale teraz, jeśli niektórzy z Was zastanawiają się, jakie jest znaczenie nowej nazwy firmy, już wyjaśniamy. Meta pochodzi od greckiego słowa oznaczającego „poza”. Ale oprócz tego Zuckerberg napisał również „List założycielski”, który został przesłany na stronę Meta i w którym bardziej szczegółowo wyjaśnia wybraną nazwę. Własnymi słowami napisał: "Dla mnie symbolizuje ona, że zawsze jest coś więcej do zbudowania i zawsze jest następny rozdział historii. Nasza historia rozpoczęła się w pokoju w akademiku i rozrosła się ponad wszelkie wyobrażenia; w rodzinę aplikacji, których ludzie używają do łączenia się ze sobą, znajdowania swojego głosu i zakładania firm, społeczności oraz ruchów, które zmieniły świat”.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, polub i udostępnij go na Facebooku! Zobacz również nasz Instagram, Tik Tok oraz kanał na Youtubie, jeśli chcesz zobaczyć więcej interesujących treści.

0
Co o tym sądzisz? Dołącz do rozmowy

Facebook 7-godzinna awaria. Kto jest winien największej wpadce w historii?